Technologie

Samoloty

Diamond DA 62 MPP (SP-OPK)

DA62 MPP wyróżnia się wyjątkowymi osiągami i wydajnością lotu. W porównaniu z podobnymi modelami samolotów charakteryzuje się szczególnie niskim zużyciem paliwa. Co więcej, DA62 korzysta z paliwa lotniczego JET-A, zamiast tradycyjnego ołowiowego AVGAS. Kształt samolotu zapewnia wysoką stabilność w locie. Dodatkowo, samolot jest wyposażony w komputer pokładowy, który umożliwia przetwarzanie pozyskiwanych danych przy użyciu 3 modułów NVIDIA® Jetson AGX Orin. To nowoczesne rozwiązanie pozwala na efektywne przetwarzanie informacji i optymalne wykorzystanie zasobów.

Diamond DA 62 MPP (SP-OPK)

TECNAM® P2006T SMP (SP-OPE)

Wyróżnia go możliwość zamontowania na nim naszego flagowego sensora tj. CItyMappera 2S. Jest w pełni certyfikowany wg normy CS/FAR 23 IFR. Jego ładowność jest stosunkowo wysoka (411 kg) dzięki specjalnemu programowi redukcji wagi. Pozwala to także na szeroki zakres prędkości (przelot od 55 do 145 kts). Producent deklaruje maksymalny zasięg na 669 nm (1239 km). Od strony technicznej konstrukcja skrzydeł pozwala na zwiększoną stabilność lotu, komfort lotu w kabinie i polepszoną widoczność. Dwa zbiorniki paliwa zlokalizowane w pobliżu silników Rotax 912S3 o mocy 100 KM (73 kW) są w stanie zgromadzić 200 l paliwa, co przekłada się na 5 godzin nieprzerwanej pracy.

TECNAM® P2006T SMP (SP-OPE)

Beechcraft King Air C90A (SP-ISS)

Samolot Beechcraft KingAir C90 o znakach rejestracyjnych SP-ISS, stanowi podstawę nowoczesnej platformy pomiarowej OPEGIEKA. Jest to jeden z najpopularniejszych modeli samolotów turbośmigłowych na świecie. Znajduje się w ciągłej produkcji od 1969 roku, a łączna liczba wyprodukowanych samolotów przekracza 3100 sztuk. Zakupiony model został zmodyfikowany i przystosowany do realizacji zadań fotogrametrycznych.

Beechcraft King Air C90A (SP-ISS)

Vulcanair P68-TC Observer (SP-GEO)

Jest to jedna z najbardziej popularnych konstrukcji wykorzystywanych w branży fotogrametrycznej. Dwa turbodoładowane silniki Lycoming zapewniają moc niezbędną do przeprowadzenia trwających nawet ponad 5 godzin misji na pułapie 6100m AGL. Atutem tego samolotu jest dziób wykonany z przezroczystego szkła akrylowego, który znacznie zwiększa pole widzenia pilota. Dzięki temu podczas pozyskiwania zdjęć lotniczych załoga może oceniać warunki pogodowe na aktualnie wykonywanym szeregu.

Vulcanair P68-TC Observer (SP-GEO)

Vulcanair P68C (SP-OPG)

Konstrukcja tego samolotu umożliwia montaż dwóch sensorów teledetekcyjnych pozyskujących dane w tym samym czasie, co daje nam dużą elastyczność i pozwala dobrze dopasować sprzęt do charakteru wykonywanych pomiarów. Zastosowanie dwóch silników nie tylko zwiększa bezpieczeństwo załogi, ale także stanowi konieczny warunek do wykonywania lotów nocnych. Samolot umożliwia wykonywanie sześciogodzinnych misji na pułapie do 5400m AGL przy osiągach rzędu 95-135kts.

Vulcanair P68C (SP-OPG)

OPEGIEKA Sp. z o.o.

Kliknij tutaj po wskazówki dojazdu.

Siedziba firmy

Aleja Tysiąclecia 11

82-300 Elbląg

tel. +48 (55) 237 60 00

fax +48 (55) 237 60 01

Adres e-mail:

sky@opegieka.pl

Oddział w Warszawie

ul. Grzybowska 80/82 lok. 700

00-844 Warszawa