Technologie

Nasza flota: dwusilnikowe, ekologiczne samoloty dedykowane pracom fotogrametrycznym

Diamond DA 62 MPP (SP-OPK)

Diamond DA62 MPP to najnowszy nabytek w naszej flocie samolotów do pomiarów lotniczych, idealnie dostosowany do zadań fotogrametrycznych. Samolot wyróżnia się przedłużonym nosem, w którym umieszczono zaawansowane sensory, oraz wyjątkową stabilnością lotu niezbędną do precyzyjnych pomiarów. Dwa silniki Austro Engine AE330 z wylotami spalin skierowanymi ku górze (co eliminuje zakłócenia w zbieranych danych obrazowych) zapewniają długi czas pracy - nawet do 8 godzin nieprzerwanego lotu. Samolot jest wyposażony w system Leica CityMapper S2 z analizą danych w czasie rzeczywistym wspomaganą sztuczną inteligencją, co pozwala nam tworzyć mapy o najwyższej dokładności. Dzięki wykorzystaniu paliwa JET-A1, możemy efektywnie operować na różnych lotniskach w całej Europie.

Diamond DA 62 MPP (SP-OPK)

TECNAM P2006T SMP (SP-OPE)

Wyróżnia go możliwość zamontowania na nim naszego flagowego sensora tj. CityMappera 2S. Jest w pełni certyfikowany wg normy CS/FAR 23 IFR. Jego ładowność jest stosunkowo wysoka (411 kg) dzięki specjalnemu programowi redukcji wagi. Pozwala to także na szeroki zakres prędkości (przelot od 55 do 145 kts). Producent deklaruje maksymalny zasięg na 669 nm (1239 km). Od strony technicznej konstrukcja skrzydeł pozwala na zwiększoną stabilność lotu, komfort lotu w kabinie i polepszoną widoczność. Dwa zbiorniki paliwa zlokalizowane w pobliżu silników Rotax 912S3 o mocy 100 KM (73 kW) są w stanie zgromadzić 200 l paliwa, co przekłada się na 5 godzin nieprzerwanej pracy.

TECNAM P2006T SMP (SP-OPE)

Beechcraft King Air C90A (SP-ISS)

Samolot Beechcraft KingAir C90 o znakach rejestracyjnych SP-ISS, stanowi podstawę nowoczesnej platformy pomiarowej OPEGIEKA. Jest to jeden z najpopularniejszych modeli samolotów turbośmigłowych na świecie. Znajduje się w ciągłej produkcji od 1969 roku, a łączna liczba wyprodukowanych samolotów przekracza 3100 sztuk. Zakupiony model został zmodyfikowany i przystosowany do realizacji zadań fotogrametrycznych.

Beechcraft King Air C90A (SP-ISS)

Vulcanair P68-TC Observer (SP-GEO)

Jest to jedna z najbardziej popularnych konstrukcji wykorzystywanych w branży fotogrametrycznej. Dwa turbodoładowane silniki Lycoming zapewniają moc niezbędną do przeprowadzenia trwających nawet ponad 5 godzin misji na pułapie 6100m AGL. Atutem tego samolotu jest dziób wykonany z przezroczystego szkła akrylowego, który znacznie zwiększa pole widzenia pilota. Dzięki temu podczas pozyskiwania zdjęć lotniczych załoga może oceniać warunki pogodowe na aktualnie wykonywanym szeregu.

Vulcanair P68-TC Observer (SP-GEO)

Vulcanair P68C (SP-OPG)

Konstrukcja tego samolotu umożliwia montaż dwóch sensorów teledetekcyjnych pozyskujących dane w tym samym czasie, co daje nam dużą elastyczność i pozwala dobrze dopasować sprzęt do charakteru wykonywanych pomiarów. Zastosowanie dwóch silników nie tylko zwiększa bezpieczeństwo załogi, ale także stanowi konieczny warunek do wykonywania lotów nocnych. Samolot umożliwia wykonywanie sześciogodzinnych misji na pułapie do 5400m AGL przy osiągach rzędu 95-135kts.

Vulcanair P68C (SP-OPG)

OPEGIEKA Sp. z o.o.

Kliknij tutaj po wskazówki dojazdu.

Siedziba firmy

Aleja Tysiąclecia 11

82-300 Elbląg

tel. +48 (55) 237 60 00

fax +48 (55) 237 60 01

Adres e-mail:

sky@opegieka.pl

Biuro w Warszawie

ul. Grzybowska 80/82 lok. 700

00-844 Warszawa